28 december 2017

Jonathan drömmer om utlandsjobb

Jonathan Lundberg.

Lyssna: "Ta till mig andra kulturer är mitt intresse"

Resa har han gillat länge. Jonathan Lundberg, student i Helsingborg, vill göra internationell karriär. Möt honom i vår reportageserie med studenters tankar om året som gått och 2018.

Jonathan som läser service management på Campus Helsingborg. Han är gladast över alla nya vänskaper han har gjort under sitt studieår.

– Människor från hela landet, och också internationella studenter.

– 2018 ser jag fram mot utlandsstudier, i Hongkong eller kanske Bangkok. Jag är språkintresserad, har pluggat lite thai och japanska och vill gärna lära mig mer.

I framtiden drömmer han om att jobba med service eller hotell i en storstad - gärna i Asien.

Fram till trettonhelgen kommer du varje vardag att möta en skånsk student här i P4 Malmöhus.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com