27 december 2017

Han vill tomta för lurade familjerna

Fredrik Schack von Brocksdorff vill förbättra jultomtens rykte.

Lyssna: Fredrik Schack von Brocksdorff: "Blev berörd och ledsen"

Familjer i nordöstra Skåne väntade förgäves på tomten på julafton - de blev lurade. Det fick Helsingborgstomten Fredrik Schack von Brocksdorff att erbjuda sig att ställa upp gratis för de drabbade familjerna nästa år.

Trots att familjerna hade betalt för tjänsten så dök tomtegumman aldrig upp. Helsingborgstomten Fredrik Schack von Brocksdorff fick idén att kompensera familjerna nästa jul.

– Jag blev väldigt berörd och ledsen, först var jag arg och irriterad. Men så gick tankarna kring vad jag kan göra. Det första som slog mig var att jag kan ställa upp som tomte nästa år, säger Fredrik Schack von Brocksdorff.

Han hoppas kunna komma i kontakt med de drabbade familjerna med hjälp av polisen som utreder bedrägeriet. Annars tänker han gå via medierna.

Nu har dessutom fler andra hört av sig till Fredrik och vill göra samma sak.

– Jag har funderat på att skapa en sida i sociala medier där tomtar som vill ställa upp kan kontakta mig och att man sen hjälps åt att organisera tomtebesöken, säger Fredrik Schack von Brocksdorff.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com