24 augusti 2017

Långa köer till Antikrundan på Sofiero gård

Lång kö till Antikrundan vid Sofiero gård.

Lyssna: Nils af Trolle: Jag har ett muskedunder här

Antikrundans första inspelning för säsongen är på Sofiero gård i Helsingborg, och långt före inspelningarna började ringlade köerna långa.

För många ville få sina föremål bedömda av Antikrundans experter.

Inte förrän i januari när första avsnittet sänds får vi veta om Nils af Trolles muskedunder eller Eloise Nordkvists dockservis hör till de föremål som kommer med i TV.

Många hundra människor hade köat sedan tidigt på morgonen för att få sina saker värderade och det var allt från lergods till vintagekläder folk hade tagit med sig, medan de större möblerna hade transporterats dit tidigare och ställts upp i en av gårdens ekonomibyggnader.

Någonstans mitt i kön stod Agneta Barkeus  med en jättelik tavla i ena handen och kläder i den andra.

– Det är kjolar från Katja of Sweden som vi hittade när min svärmor gick bort, berättar Agneta. Själv har jag bara provat den ena eftersom jag inte ens visste om att de fanns, men det ska bli spännande att få dem värderade.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com