30 mars 2017

Årets bagare har korats

Lyssna: " Du vill ju mäta dig med andra bagare"

I dag avgjordes tävlingen årets bagare mitt i köpcentrumet Nordstan i Göteborg. Fyra bagare har under dagen kämpat, utvecklat och finslipat olika recept på matbröd.

En av de fyra finalisterna var Anders Svensson, som är från Helsingborg och som arbetar som produkt- och kvalitetsansvarig på Werners Backhaus Café i Trelleborg  

– Tyvärr räckte jag inte hela vägen fram denna gången.

Varför ställde du upp i den här tävlingen?

– Du vill ju mäta dig med andra bagare, och försöka få fram sina egna och olika smakkombinationer. Något som jag tycker att jag alltid har lyckats med, säger Anders Svensson.

Tog det lång tid innan du vågade ställa upp?

– Nej, jag har varit med en gång tidigare för elva år sedan. Men sedan har jag jobbat hela tiden, så det har inte funnits särskilt mycket fritid.

Vann tävlingen Årets bagare gjorde Ått Padtum Söderström.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com