30 november 2016

Miqael Persson toppar countrylistor i USA

Miqael Persson, Hicks.

Hicks nya singel toppar listor i USA. Stomp a little louder ligger etta på CMR Nashville Hotdisc Top 40. Miqael Persson har skrivit den ihop med Steve Wariner.

 

– Det kommer fler och fler countryartister från Sverige vilket är fantastiskt roligt. Låten Mamas kitchen satte igång det hela för mig för fyra år sedan.

Han har alltid skrivit låtar och ville kolla intresset i USA.

– Jag var egentligen låtskrivare, och åkte till Nashville för att presentera mina låtar för en producent där. Han sa att jag skulle åka hem och göra det själv, för att jag hade något speciellt.

Han spelade in en video och la upp den på Youtube och fick bra respons.

Stomp a little louder ligger etta på CMR Nashville Hotdisc Top 40. Och en discjockey är övertygad om att Miqael Persson kommer från det lilla samhället Sweden i Alabama.

Den 27 december ska han spela på The Tivoli i Helsingborg, där han själv jobbade när han bodde i Helsingborg.

– Så cirkeln sluts på något sätt!

I radiostudion har Miqael Persson sällskap av Inge Persson, trummor, Ulf Johansson, bas och sång och Niklas Rollgard, gitarr och sång.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com