21 november 2016

Klubbdirektör: "Vi ska tillbaka till allsvenskan"

Mats-Ola Schultze, klubbdirektör, Helsingborgs IF

Helsingborgs IF får spela i superettan nästa år efter förlust mot Halmstad med 1-2 men redan nu börjar arbetet för att få tillbaka laget i allsvenskan.

– Det är riktigt tungt. Vi ger oss chansen, ett fullsatt Olympia och ett Helsingborg som kokar men vi får inte ihop det. Vi leder med 1-0 men det glider oss ur händerna, säger Mats-Ola Schultze, klubbdirektör, Helsingborgs IF.

Det såg krampaktigt ut?

– Det är klart att förväntningarna och kraven är stora och det är tryck på alla spelare men jag står upp för vårt lag och vår trupp.

Vad säger du till alla besvikna som kom hit för att titta?

– Vi har haft ett fantastiskt stöd hela året och jag är otroligt tacksam för det, det betyder mycket. Nu får vi bryta ihop och komma igen. HIF ska tillbaka till allsvenskan.

Hur ser den planen ut?

– Den får jag återkomma till. Den har jag inte klar här ikväll.

Efter matchen blev det skandalscener när besvikna supportrar stormade på planen efter slutsignalen och gav sig på bland annat Jordan Larsson.

– Det är helt åt skogen och hör inte hemma på Olympia eller någonstans inom idrotten, säger Mats-Ola Schultze.

Vad ska ni göra för att det inte ska hända igen?

– Vi får arbeta vidare med vårt säkerhetsarbete runt våra arrangemang.

Var brast det i dag?

– Jag har inte hunnit titta så noga på det än, jag får titta på det.

Sedan hände det grejer utanför också?

– Det är fullständigt oacceptabelt. Det är inga supportrar till Helsingborgs IF.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com