28 september 2016

Döda karpar upprörde Kurt

Levande karpar, till skillnad från dem i krematoriets vallgrav.

Lyssna: Kurt Christensen: "Så behandlar man inte ett liv"

Många karpar miste livet när vallgraven vid krematoriet i Helsingborg tömdes på vatten för att kunna repareras i veckan. Många Helsingborgare är nu upprörda över Karparnas öde.

En av dem är Kurt Christensen som menar att det är djurplågeri och därför polisanmält händelsen.

– Jag tänkte när jag hörde det att "det kan inte vara sant", men när jag såg det med egna ögon så var det värre än jag kunde föreställa mig. Det låg tio till femton karpar som stack upp i leran och kippar efter andan, säger Kurt Christensen.

Enligt Kurt Christensen så fick han till svar när han ifrågasatte hanteringen av fiskarna från de ansvariga för tömningen att "det är bara en fisk".

– Det kändes oerhört oförskämt, därför gjorde jag en polisanmälan, säger Kurt Christensen.

Hur mådde du när du såg det här?

– Jag mådde väldigt dåligt. Jag har hållit på med fiske nästan hela mitt liv och så här behandlar man inte ett liv.

Hur har du mer visat ditt missnöje?

– Jag åkte ner till Maria församling och lämnade över mitt utträde ur Svenska kyrkan, för jag kan inte vara med och betala för den här synen på liv.


...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com