29 augusti 2016

Hon har fått Helsingborg att blomstra i 40 år

Annika-Anderberg-Bohman

Lyssna: ”Blommor skapar glädje”

Stora fat med blommor och andra blomsterarrangemang, inte sällan i olika färger och teman har i många år gjort gator och torg gladare. 

Snart går Annika Anderberg Bohman i pension.

– Det känns jättebra. Jag känner att jag kan sluta med flaggan i topp något så när, säger Annika Anderberg Bohman.                            

Det läggs några miljoner varje år på utsmyckningen.

– Jag är övertygad om att Helsingborgs stad har det tillgodo, av invånarna och turisterna. Det ser prydligt ut och blommor skapar glädje. Jag har fått mycket respons och jag kommer inte på någon som skällt ut mig.

Vår och sommar ser man numera sommarblommor i staden.

– På 90-talet, stod sommarblommor inte så högt i kurs, det var det finare med träd och buskar.

– Det roliga har varit att kunna experimentera. Jag har inte tittat på så mycket trender, under försökt sätta dem själva med de växter som finns. Tanken har varit att inspirera andra. Jag har nu skaffat en liten firma, så jag får se hur det går, säger Annika Anderberg Bohman.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com