29 april 2016

Löparfest förenade barn från tre stadsdelar

Ett kul sätt att motionera på – och en möjlighet att få kompisar i andra stadsdelar.

På fredagen var det dags för årets upplaga av S´mileloppet.

Så många som 1400 barn och ungdomar från Dalhem, Drottninghög och Fredriksdal sprang en runda på 400-1609 meter mellan varandras områden.

Fröknar och annan personal hann knappt med när startskotten gick. För med nummerlappar på, precis som i riktiga lopp, var det fullt ös som gällde.

Efteråt fick alla var sin medalj i guld.

– Jag ska visa den för min mamma och säga att jag kämpade som en stjärna, säger Adam Shoubi från Dalhems förskola efter målgången.

Lisona Rujkovci från samma förskola var glad om än "helt slut".

– Jag gillade att springa och att alla hejade på mig, säger hon.

Projekt DrottningH, Helsingborgshem med flera verksamheter i stadsdelarna stod bakom loppet.

Initiativtagaren Poul Witting kunde summera en lyckad tredje upplaga:

– Det här bryter ner gränserna, man ser och hälsar på varandra.

...
Källa: HD.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com