31 december 2015

Gör det med ett leende

Bonita Nordahl. Foto: Lina Sundahl Djerf/Sveriges Radio

Lyssna: "Att se sur ut gläder inte någon"

Idag på nyårsafton är det många som går på fest. Det kan skapa en osäkerhet för den ovane. Musikern Bonita Nordahl ger oss sina bästa tips för ett lyckat kalas.

Helsingborgsmusikern Bonita Nordahl är känd som gitarrist i tjejbandet Rainy Day Women, som hade sin storhetstid under 60-talet. De gjorde stor sensation och var en av Sveriges största musikexporter. Fortfarande är hon välkänd i många kretsar och därmed van att gå på fest.

– Jag är van vid att stå på scen och att vara med människor jag inte känner, säger hon.

Hon kan prata om vad som helst med vem som helst och tycker till och med att det är skönt när hon inte känner någon. Men för den som är mera ovan har hon några tips:

– Man ska komma till festen med ett leende. Att komma dit och se sur ut gläder inte någon.

– Man behöver inte le inombords alla gånger utan kan tvinga fram det.

Många tycker att det är svårt att gå fram till någon man inte känner.

– Ja det är det också. Man kan börja med att ge en komplimang till någon. Det är lätt att börja med.

Går det att känna sig hemma på en fest?

– Ja det tycker jag. Jag måste känna mig trygg för att känna mig hemma och om jag är trygg i mig själv är jag trygg var jag än är.


...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com