29 september 2015

Starkare efter olyckan

Lyssna: "Jag är stolt över mig själv ibland"

Efter en motorcykelolycka 2008 hamnade han i rullstol. Sju år senare ska Roger Nilsson ta sig an världens svåraste hinderbana i tv-programmet "Ninja Warrior".

Rhodos, Grekland, 2008. Roger Nilsson från Helsingborg kör motorcykel och krockar med en bil. På bara några sekunder förändras livet.

Hemma i Sverige ville första läkaren amputera på grund av infektionsrisken, men Roger Nilsson Stod på sig och så har det fortsatt. Under ett år var han rullstolsburen och bodde hemma hos sina föräldrar, få trodde att han skulle kunna gå igen.

- Det var en fruktansvärd känsla. Jag har alltid velat vara en stark person och helt plötsligt måste man be om hjälp, säger Roger Nilsson.

Men efter en lång tid av sjukgymnastik är han nu tillbaka och trots ständiga smärtor ska han nu alltså tävla i vad som ska vara världens svåraste hinderbana. 

- Jag har aldrig varit starkare i mitt liv men jag har konstant smärta. Man måste ha ett starkt psyke, säger han.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com