31 augusti 2015

Bert och jag har olika visioner

I NST den 28 augusti påstår Bert Karlsson att platschefen för asylboendet i Hemmeslöv nyss har avskedats på grund av att han ska ha misskött verksamheten.

Nej, jag fick inte sparken när Bert Karlsson "kom till Hemmeslöv för att städa". Jag blev uppsagd redan den 15 juni. Fick då besked att mitt tre månaders visstidskontrakt inte skulle förnyas.

Den något vaga förklaringen varför jag inte fick förlängd anställning gick i stort ut på samarbetsproblem med huvudkontoret. Där kan jag hålla med.

Min arbetsuppgift var att få 200 utsatta människor och ett tiotal anställda att tillsammans skapa ett tryggt boende där alla kan trivas.

Där har vi lyckats. Inga bråk, boende som bad mig om hjälp att få dit närstående, ett gott samarbete med kommunen, skolan, polisen, Migrationsverket, volontärer och otaliga andra lokala aktörer.

Min fantastiska personal har också gjort ett enormt bra jobb.

Att få tio antika fastigheter i erbarmligt skick att upprätthålla standarden som krävs för att driva denna verksamhet enligt gällande normer kräver resurser. Därför begärde jag självklart hjälp med detta. Det behövs konsulter, byggare, projektledare och inhyrd kompetens.

Kanske var det min strid för detta som definierades som samarbetsproblem med huvudkontoret.

Jag är mycket stolt över det jobb jag och min personal gjort med Hemmeslövs asylboende och jag hoppas att campen får leva vidare i samma anda.

Det har blivit tydligt under arbetets gång att Bert och jag har skilda visioner om hur man driver ett asylboende.

Jag lyckönskar de som är kvar och ser på min tid där som en underbar period i mitt liv.

...
Källa: HD.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com