28 april 2013

Kaffe recension av nya COFFEEHOUSE by GEORGE på Kullagatan 7 i Helsingborg centrum

Nu har jag Vera med mera varit och testat kaffet på nya Coffeehouse By George på Kullagatan 7 i Helsingborg som ligger här.

Design och interiör
Detta tänker jag inte kommentera överhuvudtaget, eftersom att smaken är lika delad som baken är, å då speciellt när det kommer till interiör och design ifråga. Därför får du själv bedöma samt helt själv avgöra detta utifrån dessa bilderna som finns här.

Service
Första dagen jag var där var det lite kaos för det var så extremt mycket folk, och vem har inte lite inkörningsproblem i början. Å om någon om vet vad detta med inkörningsproblem innebär, så är det ju vi på purfärska och helt nystartade HbgNyheter.
Efter lite köande så kom jag fram och fick beställa. Å trots kaoset var personalen mycket trevliga samt väldigt tillmötesgående med bra service under dem rådande kaosartade omständigheterna.
Andra gången jag var där var det mer lagom med folk och absolut inget kaos. Plus det var extra trevligt att personalen kom ihåg och kände igen mig, samt hälsa mig välkommen tillbaka som en trogen gäst och detta redan efter bara andra gången.

Kaffe test av en dubbel espresso
Första gången fick det bli en dubbel espresso med glas vatten för min del. Espresson som jag fick höll bra kvalité när det gäller krämen på toppen. Plus den var varken syrlig eller bitter samt inte bränd i smaken, utan helt perfekt och godkänd. Men med min högst personliga egen smak. - Är att jag gillar espressobönor har blivit lite hårdare och längre brända. Men mina personliga smak åsikter skall verkligen inte ni vanliga normala kaffedrickare bry er om att lyssna på.

Kaffe test av vanligt äkta hederligt bryggkaffe
Dag två testa jag en helt vanlig hederlig gammal klassisk och normal bryggkaffe i mugg, och som jag självservera ifrån kaffetermosen. Kaffet var varmt och hade absolut inte stå där speciellt länge i termosen. För kaffer i termosen var verken kallt eller ens hade någon smak av vara surt och beskt osv . Mycket imponerande och bra jobbat by George. Personligen tyckte jag att smaken var rund och god men en aningen lite blaskig. Men detta skall vägas emot att jag älskar kaffe som skall vara så starkt. - Att skeden skall kunna stå för sig själv i koppen!
Därför skall det tilläggas. - Att om du är en normal kaffedrickare som gillar svagt- och medelstarkt kaffe, så kommer du säkert att älska detta mycket runda och lätt druckna kaffet, som säker dem flesta av er kommer att anser är av en helt lagom normal styrka.

Mat och kakor
När jag var där våga jag inte ens titta på kakhyllan. Detta eftersom jag jobbar nu mycket hårt på att inte se ut som en liten kubikmeter inför beach och baddräkts säsongen 2013. Därför nöjer jag mig nu med att titta på bilderna på bakverken och kakorna på COFFEEHOUSE by GEORGE hemsida här, och detta eftersom att jag inte kan köpa dem då. Samt därför överlåter till alla er läsare att själva skriva och recensera både deras mackorna och bakverken i kommentarsfältet här nedan i stället.

Priser
Prisnivån är några kronor högre än på vad övriga caféer ligger på och tar ut i centrum av Helsingborg. Men priserna tillhör absolut inte topp priserna i stan, utan snarare ligger dem i över mellan prisklassen för vad motsvarande på andra ställen i samma klass kostar med denna kvalité och service nivå.

Summering
Summan av kardemumman är att COFFEEHOUSE by GEROGE får ett betyg som blir en 4 av 5 möjliga kardemummakakor.  Detta pga av inkörningskaoset och dem lite högre priserna. Men vet du inte var du skall fika idag. Så kan jag rekommendera dig att prova detta stället.

Skicka gärna in dina förslag på krogar som du tycker jag skall testa framöver, eller enklare och rättare sagt: - Skicka in allt som handlar om mat och dryck direkt till mig här på e-post: post@hbgnyheter.com

Eller varför inte använda dig av HbgNyheters medborgarjournalistik. Där du själv kan skicka in dina helt egna kaffe och restaurang recensioner ifrån dem ställena som du har testat och besökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com